tisdag 15 juni 2010

På resande fot, eller hur var det nu?

Jag är på resande fot. Går kurs i kungliga huvudstaden och jobbar sliter hårt. Jag var lite motvillig till att resa bort, men så nu när jag är här så känns det nästan som hemma. Kursen jag går på är motiverande och kul. Kollegan/vännen jag bor hos får mig att känna mig som hemma. Ikväll bjöd jag t o m en annan kollega på middag i hennes kök (och blev glad när han tog upp att han beundrar mitt sätt att skaffa barn). Trots att hon inte var hemma!

Sen har jag suttit här och pluggat. Jag är världens mest asociala människa den här veckan, så er kära vänner, som jag inte träffar, ska inte vara ledsna för det. Jag önskar att jag kunde tillbringa massor med tid med var och en och allihop, men så blir det ju så sällan.

I vilket fall, imorse tänkte jag i mitt stilla sinne att kanske kanske kanske borde jag ändå bo och leva här. Med alla er. I alla fall. Stockholm visade sitt vackra jag idag.

Tur att jag åker hem till Skåne på fredag, så försvinner de där galenskaperna snart! Tror jag.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle bli himla glad!
    Flytta genast hit dig och Mini :)

    SvaraRadera
  2. Åh hjärtevännen!
    Vilken tur att min vecka är galen så jag vet att hur gärna jag än hade velat så hade det inte funkat att träffas!
    Men jag saknar dig, och det hade varit SÅÅÅ roligt om du bodde här ;)
    Men det vet du att jag tycker!

    Puss o kram

    SvaraRadera