tisdag 1 juni 2010

Ska bara

Vissa dagar är sämre än andra. Andra dagar är bättre. Idag har det varit en sämre. Tjejen som körde på mig i rondellen har ett vittne och hennes historia skiljer sig AVSEVÄRT från min (hur mycket kan en påkörning skilja sig?) och det betyder att jag blir ansvarig för olyckan. Tack för den. Jag bröt ihop av det beskedet och ville bara gå hem och lipa resten av dagen. För det är sån jag är nu. En lipmaskin. Sen har min dator börjat svaja rejält, så stor del av dagen har ägnats åt att felanmäla och försöka få hjälp att fixa den. Göra backuper och sånt.

Sen har jag stress över delar i jobbet, samtidigt som jag faktiskt inte gör någon som helst nytta. Känns det som. Snälla snälla bara låt mig få vara ifred. Jag vill bara få vara här hemma och pyssla. Inte ha ont i magen över saker jag ändå inte kan påverka.

Tankarna vandrar om allt möjligt. Känner hur hjärnan jobbar upp sig i spinn och allt mitt lugn är som bortblåst. Vilken dag som helst ska jag koppla in stereon och lyssna mig igenom avslappningsskivan jag fick på vattenjympan. Jag ska bara lite först...

2 kommentarer:

  1. Unna dig en stund för dig själv imorgon på lunchen, säg att du har ett ärende eller nåt och så går du ut på en promenad, sätter dig på en bänk, drick en cola eller vatten och bara andas.

    SvaraRadera
  2. Men, jag minns ditt inlägg om den där påkörningen och fattar inte hur ansvaret kan vara ditt. Usch, nu blir jag arg å dina vägnar. Folk är så............

    Och är det inte typiskt att allt ska strula på en gång? När man minst behöver det!
    Hoppas imorgon blir avsevärd mycket bättre och att du får andas ifred. V a r a ifred.

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera