måndag 21 juni 2010

Sol ute och sol inne

Idag är det sol. Det är sol ute och jag försöker ha sol inne.

Känner att jag gärna hade haft lite bättre och närmare kommunikation med de som finns runt mig på jobbet, men så är det nästan alltid. Jaga folk på telefon är liksom inte min favoritgrej.

Lite måndagsmorgonstress. Det fungerar inte på min stackars mage. Har varit på vippen att kräkas flera gånger. Hela magmuskulaturen krampar och plötsligt kan jag inte andas djupt. Min stresshanteringsnivå har gått ner på minimalt.

Så nu är det en sak som gäller. Ta en sak i taget och vägra stressa. Skjuta ifrån sig allt som kan vara stress. Bara ta det lugnt och med ro.

Vem vet. Jag kanske kan lära mig något av det här!

1 kommentar:

  1. Ja du...hur gör man för att varva ner?? Lär mig snälla hehe. Jag tror jag också behöver det...men hur....
    Hoppas solen hittar in till dig idag iaf=D
    Kram kram!!

    SvaraRadera