lördag 9 april 2011

Där allting började


Imorse drog jag upp rullgardinen och solen sken. Klockan var tidigt. För idag var en stor dag.

Idag åkte vi tillbaka till platsen där allting började. Mini har varit i rummet där han blev till. Han har mött mannen som möjliggjorde starten på hans liv. Och jag har fotograferat. Glädjen på CFC när de fick möta den lilla pojken som blivit till genom deras försyn. Så härligt!

Fast störst av allt. Idag har jag sett starten på ett nytt liv. Jag har sett äggen plockas och så bilden på skärmen från mikroskopet. Och ännu en gång slås jag av det fantastiska mirakel som varje nytt liv är.

Nu är det bara att önska och hoppas och skänka varje god tanke till det lilla miraklet på kliniken i Köpenhamn att dela sig fint och vara redo för att komma hem till mamma på måndag.

Gro lilla pyre gro gro gro







Edit: Litet förtydligande, det är inte mitt pyre som gror. Bara lite känslomässigt, inte mer än så.

4 kommentarer:

  1. Låt oss hoppas på det bästa, jag håller!

    SvaraRadera
  2. Åh, gissa om jag har gåshud nu!
    Vilken känsla det måste vara :)

    Nu håller jag tummarna för det lilla pyret - grogrogro!

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande=D
    Tummarna hålles stenhårt=P

    Kram kram!!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas också att det går bra.

    SvaraRadera