måndag 4 april 2011

Veligt och i-landsproblem

Mini sover, jag borde duscha, ute är det molnigt och på balkongräcket knatar en kaja omkring och funderar på att invadera min balkong.

Jag har hamnat i en märklig tankevurpa. Det var nämligen så att i lördags så hittade jag ett par jättefina skor som jag inte köpte. Orsaken till det är att jag inte visste hur dan jacka jag ska ha i vår. Så jag struntade i skorna. Sen hittade jag jackan. En jättefin jacka som går in i midjan. Mörkblå med fin krage. Åh vad jag älskar den. Mitt första riktiga plagg sedan Mini kom till världen. Men vid det laget hade skobutiken stängt.

Så jag skulle kunna stoppa Mini i vagnen och gå in till stan och köpa skor idag. Jag har inget på agendan.

Mer än att jag hade tänkt ta bilen till Babyringen och titta på grindar, bärsele, köpa på oss lite mer dregelhaklappar (de har toppenbra såna från ett märke som heter Pippi) och klämma lite på barnvagnar. Eventuellt installera nya barnstolen.

Imorgon har vi tvättid och då hinner jag inte riktigt med något av det. Eller jo kanske. Onsdag är det läkarbesök. Torsdag är det babysim.

Idag är enda dagen som inte är inbokad och jag riskerar att inte få något gjort för att jag står och velar vilket ben jag ska ta först.

Aaaaargh... Hjälp? Skor eller byte av bilbarnstol?
Alternativt bara hänga hemma och slappa såklart.

2 kommentarer: