lördag 16 april 2011

God dag?

Idag var det äntligen dags. Allt var förberett så att jag lätt skulle hinna dammsuga och torka golven medan Mini sov förmiddagsluren.

Vilket lur!

När klockan var tre var jag klar. Jag hade planerat att vara klar klockan elva. Det är fyra timmar extra. Gnäll, kräks, inte sova och gud vet vad. Mellan ett och två skrek han mest hela tiden. Och jag har haft stressnivåer i topp kan jag meddela. Om igår var en bra dag var idag i särklass ingen bra dag.

Dessutom försökte jag mig på att rensa avloppet. Jo men hej, det rinner ut sämre EFTER att jag har tagit bort en stor klutt med post-graviditetshåravfall.

Så då gick jag för att trösthyra mig en film. "Du är skyldig 120 kronor i straffavgift!" säger killen i kassan. Men se den gick inte. Rabiat Minimamma vägrade betala. Det funkade.

Sen hem. Kräkas lite till på golven. Kladda ner med kex och dräggel.
Ett bad, sömn och sen var det tröst för mamman.

GT. Gin och Tonic. En god vän. Nu ska jag titta på filmen jag har hyrt. Förhoppningsvis håller jag mig vaken. Eller inte förresten.

Hoppas att ni alla har haft en mycket MYCKET bättre lördag än jag har haft.

3 kommentarer:

  1. Söt!! Imorgon är en ny dag.

    SvaraRadera
  2. Helt klart värd den belöningen! Vissa dagar alltså. Hoppas på en bättre morgondag.

    SvaraRadera
  3. hehe min lördag var fin, trots att jag stod och ryckte i både dörren till konstmuseét och glasshuset en halvtimme för tidigt, gav upp och gick sen på affären och köpte gammalt lösgodis...

    SvaraRadera