onsdag 20 april 2011

Vroooom

Nu är det beställt. En styck ny fin vagn till Mini. Kampanjpris och mamman slog till!

Info hittas här

Jag har haft lite ångest. Det kommer rapporter om att man inte ska ha barn i framåtvända vagnar. Det är dålig anknytning, dålig språkutveckling, för mycket intryck. Jag tänker så här: förr eller senare kommer Mini att föredra att sitta frånvänd sin mamma. Vi kör nya och gamla vagnen i kombination från det att den levereras. Märker jag att det inte funkar så använder vi den gamla och testar den nya med jämna mellanrum. Bara det att ha alternativet känns bra. För jag är så gudomligt heligt less på stora tunga otympliga jättekombivagnen. Mini har dessutom åkt framåtvänd i lilla sulkyn idag, eftersom vi nu monterat bort babyskyddet (som sätts i sulkyn som då blir vänd mot den som kör). Det gick jättebra, vi får väl se om han verkar oroligare när han ska sova än han brukar göra (ett av tecknen på att det varit för mycket intryck enligt forskningen). 

När Mini sitter i nya bilbarnstolen ser han väldigt mycket ut som ett litet barn, ingen bebis längre. Vad hände?
Samtidigt, så skönt!

Idag har vi också varit på IKEA. När vi gick igenom undervåningen så skrattade han högt så att han kiknade nästan hela tiden. Folk blev helt lyckliga av ljudet och jag gick där som en mycket stolt mamma med en gullig tvårisgrynstandsgulleunge.  

För det är vad han är. En gulleunge, även om han beter sig som värsta sortens bebisterrorist för tillfället. Eller nä, han sitter och hoppar i barnstolen här bredvid mig och så garvar han när jag busar med honom. Ja, ni får ursäkta ett långt och kanske lite krokigt inlägg, men svårt att hålla tråden med lilla Bus här!

Kontentan är i alla fall: Bebis har nytt åk. Mamman nöjd.

5 kommentarer:

  1. En vän till mig inhandlade en så'n där stor gummituta med tratt till Junior och placerade den i bästa klämläge på den framåtvända vagnen. Junior hade himla roligt med att kunna åstadkomma höga ljud med tutan och far, ja han behövde aldrig vänta på långsamma trottoartrafikanter.

    Bara en idé. Om han ändå ska sitta framåt, kan han ju hjälpa Mamman med framkomligheten i vårtrafiken ;)

    SvaraRadera
  2. Loba,
    Strålande idé. Har funderat på en ringklocka till mig, en det skulle vara förenat med fara för bråk om jag plingade. Om Mini gör det är det mest gulligt!

    SvaraRadera
  3. åh vilken fin vagn! vad skönt att byta! :) Hoppas han tar det med ro!

    SvaraRadera