onsdag 6 april 2011

Till er som röstar borgerligt

Kan ni kanske sluta med det nu?

Jag vill inte ha en regering som viker sig för KD och SD i allians
Jag vill inte ha en regering som lättar på skattetrycket för mig med hög lön, men sviker min pensionerade mamma.
Jag vill inte ha en regering som försäkrar ut människor från sjukförsäkringen.

Jag vill ha tillbaka tron på ett samhälle där vi finns till för och hjälper varandra.

Jag vill leva i ett samhälle där vi vågar ta ut svängarna och därigenom bli ett föregångsland. Där vi ifrågasätter normer och vågar stå för vad vi tycker internationellt sett. Som när Mandela berättade att det första landet han åkte till när han blev fri var Sverige, för vi hade alltid stått upp för att det var fel att han var fängslad och att apartheid var fel. Vi duckade aldrig, som så många andra. Som alla andra. Idag för vi en skuggpolitik. Stoppar huvudet i sanden och hoppas att det onda ska försvinna. Tar rygg på våra grannländer och förhalar. Pinsamt.

Men framförallt vill jag leva i ett land där min son och alla andra barn som kommit till utomlands av sina fantastiska mammor som kämpat, är en naturlig del av samhället. Och där alla har samma möjlighet som jag har haft, oavsett var i landet de bor eller vilken ekonomi de har, att få uppleva lyckan av att bli förälder.

Så kan ni sluta rösta borgerligt nu?
Tack

Mer om borgerliga löften kan ni läsa här

7 kommentarer:

  1. Otroligt bra skrivet!
    Det har verkligen rykt ur öronen på mig hela dagen. Att två grottmannegäng som Kd och Sd ska kunna diktera vem som ska få "rätten" att bli förälder i Sverige. Vem f*n har rätten att ta det beslutet överhuvudtaget?

    Resten av "Alliansens" politik är precis lika vidrig.

    SvaraRadera
  2. Jättebra skrivet.

    Jag försöker nu också få så många som möjligt att fatta att man ska inte rösta på alliansen.

    SvaraRadera
  3. Jag Lovar!!

    SvaraRadera
  4. Tack! Bra skrivet. Alltid lika skönt att upptäcka att man inte är så ensam om sina åsikter.

    SvaraRadera
  5. Ja för ett anonymt nej-inlägg tas verkligen på allvar.

    s u c k

    SvaraRadera