fredag 16 november 2012

Den där doften

"Jag måste fråga dig, vad smörjer du in Mini med? Han luktar alltid så gott!" sa en av lärarna på grannavdelningen när jag lämnade Mini i morse.

Men sanningen är att jag smörjer sällan in Mini med någonting alls. Det enda är schampoo ett par gånger i veckan. Men han är oftast inte torr i huden, så krämer behövs inte.

"ÅH, han luktar alltså så i sig själv? Förstå hur svår du kommer att bli med damerna!"

Och visst är det så. Visst är den där doften hos den potentielle partnern viktig? Jag kan fortfarande dra mig till minnes doften i mitt exs skägg. LJUVLIG.
Visst är det dessutom så att doftminnet är det starkaste?

I övrigt kan jag ju inte annat än hålla med läraren. Minis doft är ljuvlig.

Vilken doft har du speciella minnen till?

4 kommentarer:

  1. Varje gång jag är förkyld så är jag i Dhaka. :) Och damerna eller herrarna brukar jag svara... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orättvist! Jag vill också vara i Dhaka när jag är förkyld!!

      Radera
    2. Ja det är inte så dumt alls :) Det är balo achi som man säger.. ;)

      Radera
  2. Jag kan inte säga att jag har något särskilt doftminne så där tyvärr. Men jag uppskattar goda dofter ;)

    SvaraRadera