tisdag 6 november 2012

Starten

Lagom till väckning av lilla Bus idag hade han vaknat av egen maskin och satt upp när jag gick in till honom. "Godmorgon!" sa jag varpå den direkta reaktionen var ett rungande "NEJ" och snutten kastades över huvudet. Min son har helt klart inte det bästa morgonhumöret! Men rolig ändå.

Själv genomlider jag helvetet just nu. Min mage har ballat ur fullständigt och jag vaknar vid halv fyra om nätterna med smärtor. Idag är jag så slut att jag bölar. Ont och trött. För första gången i mitt liv har jag hulkat mig genom ett telefonsamtal med vårdcentralen.

Allt annat är bra nu. Eller nä förresten, men plattityder om hälsan är sanna tyvärr, för vad hjälper andra framgångar när jag bara är trött och har ont. Fast trött är fel uttryck. Utmattad är bättre.

Jag vill också lägga snutten över huvet och säga NEJ!

2 kommentarer:

  1. Förstår att du är utmattad. Man blir trött av att ha ont, trött av att ha småbarn och trött av att inte få sova. Fy sjutton!

    SvaraRadera