onsdag 7 september 2011

Förskola

Idag är en bättre dag än igår var. Jag har goa vänner och bloggläsare. Tack till er. Idag skiner åter solen i Malmö och i eftermiddag ska vi gå och hälsa på på Minis förskola.

Där Mini ska vara medan jag jobbar. Stort och läskigt. Jag tror att det är störst och läskigast för mamman. Ska jag vara ärlig hade jag inte förväntat mig det, utan hade någon idé om att jag skulle vara hur cool som helst med att min lille skrutt ska börja dagis. Men icke. Det känns som att det är det värsta som hänt mig. Kanske kommer det att kännas lite bättre efter idag.

Dagis är dessutom lite extra laddat för mig. För i alla dessa år som jag har längtat efter barn har just den där promenaden till eller från dagis figurerat. När jag går med en liten hand i min. Inte för att jag tror att Mini snällt kommer att promenera bredvid mig varje dag. Men symboliskt är det. Minis dagis. Eller förskola som det heter nuförtiden. Min Minis förskola.

2 kommentarer:

  1. Förstår att du är nervös. Jag var & fick hjälp att fylla i papper som måste lämnas in för att lilla L ska få en plats. Vi var förbi till förskolan där han ska gå & såg alla barnen när de satt i ring & sjöng & det var blandade känslor.
    Jag tror att det kommer gå bra för våra grabbar=P
    Det är nog värst för oss mammor=P

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Vi är mitt uppe i inskolningen nu och det går så fantastiskt mycket bättre än jag väntade mig. Jag får ju typ av känslostorm/lyckogråt/vemod i mig varje gång jag ser min älskade lilla unge leka tillsammans med de andra barnen, utan mig. Han ser så stor ut. Det är emotionellt som tusan att betrakta den här första konkreta frigörelsen, men det går bra. Är övertygad om att det kommer gå galant för er med och att Mini kommer älska det! Kram

    SvaraRadera