lördag 10 september 2011

Lördag med snorelva

Idag är Mini förkyld. Han vaknade ett par gånger igårkväll och var jätteledsen över att han inte riktigt kunde andas. Ser hur han gnuggar sig runt näsa och ögon. Det är så jobbigt för honom. Jag vet ju hur det känns. Nässpray är inte Minis melodi. Han blir vansinnig bara han ser flaskan, så det är ingen lätt match att spraya honom. Nästa gång köper jag pipetter igen. Lättare att veta att han får i sig rätt rätt mängd då.

Förmiddagen har varit så mysig idag. Vi har busat och gosat. Bäst var att bädda sängen. Ungen älskar att bädda mammas säng. Det är så roligt att leka tittut under täcke och överkast. Sen är det roligt när täcket flyger i luften så att de puffar luft runt oss. Men bäst är ändå att krypa runt sängen och leka tittut. Han blir så till sig att han hoppar av skratt och jag känner lyckoendorfiner i hela kroppen av det ljudet. Så vad gör det att köket är i kaos, att alla leksakerna ligger över vardagsrumsgolvet, att kläder behöver sorteras.

Nu har vi läst böcker och myst. Mini försöker sova trots att snoret rinner, inte det lättaste. Det här får bli en dag i lugnt tempo. Hur är era lördagar?

2 kommentarer:

  1. Stort sett lugna starter på helgen. God bedring till Lillkillen!

    SvaraRadera
  2. Krya på lilla plutten.

    Själv åker jag berg & dalbana mellan att känna mig bra och inte bra.
    Just nu vila, sen lite plock. För en stund sedan yoga. Snart lite plock igen.
    Och så en smoothie, en väldans goood smoothie.

    Puss på er

    SvaraRadera