måndag 19 september 2011

Lattjolajbanslådan

Nu är inte det här inlägget helt rumsrent, bara så att ni vet. Men jag tror att vi alla som läser här är vuxna människor. Vissa av oss lever utan partner och ja, vissa behov har vi ju. Som singelkvinna så har jag lite leksaker i det som jag kallar Lattjolajbanslådan (det finns en lång fantastisk historia med en klubb jag saknar som förklaring till det namnet). Lådan har jag sedan i en låda i mitt nattduksbord.

Där ligger de tryggt.


Trodde jag.




Tills Mini kom krypandes med, ja, hur ska jag formulera mig. En större version av det han själv leker pincettgrepp med. Med ett mycket nöjt uttryck i ansiktet: "Titta vad jag hittade mamma!!"

På besök och just då med steg gåendes åt mitt håll, är mormor.

Aldrig har jag lirkat en leksak ur händerna på mitt barns så fort.
Aldrig har jag barnsäkrat en låda så tyst.

Och sen har jag skämts och fnissat bara vid tanken resten av dagen.

14 kommentarer:

  1. HA HA HA! Helt plötsligt så kändes den här tisdagmorgonen lite lättare och mycket roligare :)
    Det tackar vi för!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag skrattade! Bra början på dagen!

    SvaraRadera
  3. :-) Kan se situationen framför mig, lite lätt panikslagen mamma...
    Härligt att du delar med dig av pinsamheter.

    SvaraRadera
  4. Oj, fnissar hysteriskt!!

    SvaraRadera
  5. Haha! Vilket Kodak-moment det kunde ha blivit, om ni strålat samman med mini samtidigt!

    SvaraRadera
  6. Haha, det är redan en klassiker!

    SvaraRadera
  7. *fnissar gott i kaffekoppen*

    SvaraRadera
  8. Hahaha, påminner om scenen i Parenthood (filmen alltså) när de letar efter en ficklampa...

    Sjukt kul!

    SvaraRadera
  9. Hahhahhaa, som jag skrattat, flera gånger! Och jaa lattjolajbanlådan ja.
    Det var tider det!

    (minns mitt eget ögonblick med ett nååågot större barn)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Haha, det gäller att vara snabb!

    SvaraRadera