fredag 9 september 2011

Förvirring

Jag skulle vara effektiv idag, men jag vet inte hur det har gått med det. I ren förvirring har jag sprungit runt här och fixat lite här och lite där. Sen har barnet behagat sova på helt nya tider, vilket gör all planering helt överflödig. Så jag har varit på väg att hämta internetbankdosan, rensat köket, bäddat sängen, hittat dosan kommit på att jag behövde gå på toa, gjort rent badkaret, kommit på att ja just det ja, dosan låg i sovrummet, vädrat, lagt Mini och sen loggat in på Försäkringskassan. Effektiviteten är nog att jag faktiskt får saker gjorda. Kanske bara inte de jag hade planerat för.

Mitt i all den här röran har jag även tvättat. Nu har jag duschat och fått på mig kläder (jag hade tänkt vara ute vid 10 idag, kl är halv två nu) och då ringer stora fancy utbildningsföretaget till mig på telefonen och undrar om de stör. "Eh, ja jag borstar tänderna!" svarar jag löjligt sanningsenligt.

"Jag ringer tillbaka i december" svarar mannen i telefonen
Nej, jag är inte redo att börja jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar