söndag 11 september 2011

Minnen

Mini har fått sina första gummistövlar.Med röda äpplen på. De är begagnade. Mamman jag köpte dem av fick en drömmande blick och berättade minnet av när hon köpte dem. De var speciella för henne. Kopplade till ett speciellt minne.

Själv minns jag mina första gummistövlar. De var röda och jag kallade dem för böllar. Jag minns hur jag satt naken i hallen med mina röda böllar på mig. Lycklig. Mamma berättar också historien om hur jag älskade mina gummistövlar. Jag kan minnas hur de luktade. Hur de kändes. Färgen. Häromdagen var jag på väg att ge värsta överpriset för ett par sprillans nya röda böllar till Mini, men jag hejdade mig.

Kan undra vad Mini kommer att bära med sig för speciella minnen från sin barndom? Jag ska se till att de blir riktigt många.

5 kommentarer:

  1. Men åh, så fina! De ser alldeles nya ut - men så är det ju en del saker slits inte så mycket. Då är det klokt att låta någon annan köpa dem.
    Jag tror han kommer att älska sina stövlar! Å så härligt att få hoppa i vattenpussarna med dem! Min dotter hade en grannfru som sin bästa vuxenkompis och de brukade gå ut på plaskpromenad när det regnat! Då var det fritt fram att hoppa i alla pölarna!

    SvaraRadera
  2. Annika, ja men visst är de gudomligt söta? Jag längtar efter att hoppa i vattenpölar med Mini klädd i dem.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina stövlar!

    Och vilken fin blogg!

    SvaraRadera
  4. 30-nånting, tack!!

    Tea, tack du också. :)

    SvaraRadera