lördag 17 juli 2010

Cravings

Jag har vissa saker jag har gillat att äta under den här graviditeten. T ex så har jag börjat gilla mjölk mer, även om det inte är något jag vill ha varje dag. Nedan hittar ni min topplista på saker att äta:

5. Tortelloni med gorgonzola och valnöt. Färsk pasta. Finns det inte en förpackning i kylskåpet känner jag lite lätt obehag.

4. A-fil. Helst Öresundsfil som är extra krämig. Mums!

3. Jordgubbar och gråpäron. Jordgubbar ger järn, gråpäron ger en jämnare leverans.

2. Alkohol. Jag vill så gärna känna mig salongsberusad att jag snart kreverar. Försöker med alkoholfria alternativ, men har ledsnat på dem nu. Jag vill ha the real deal, ge mig rödtjut, goda vita viner och single malt. NU!

1. Päronglass med mjölkchoklad. Från Otto & Glassfabriken. (Jag försökte med Zabayone, men det var inte samma sak). Hade ett tag allvarliga funderingar på hur jag skulle få med mig glass i bilen till sommarstugan, men det visade sig att de säljer Otto & Glassfabriken på Öland! Halleluja!!

Nu ska jag bara maila ansvarig för det distriktet och höra var närmaste återförsäljningsställe är från vår sommarstuga sett. Är man beroende så är man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar