lördag 10 juli 2010

Lyssna

Att vara gravid innebär att man måste lyssna på sin kropp. För oss som kanske inte är så vana vid det, så fixar kroppen det genom att prata med STORA bokstäver. Som t ex att gå på toaletten. Då pratar kroppen högt. Mest hela tiden. Gå hemma, köra bil i fem minuter, behöva gå igen. Eller vad sägs om att vakna 4-5 gånger per natt, bara för att gå på toa.

Sen är det blodsockret. Jag går numera ingenstans utan banan och lite annat i bagaget för rätt vad det är deklarerar kroppen stora hungern och då slås allt, utom kissnödighet ut. Inte en chans att missa den.

Sen är det värmen. Det har väl inte undgått någon att det är värmebölja? Jag har bott i Afrika. Jag älskade värmen där. Jag älskade att sova naken under ett lakan i ett tält med stora fönster av nät och en fläkt. Älskade att vara varm ända in i benmärgen. Att aldrig ha jacka eller tröja.
Det är 10 grader kallare här än en vanlig dag i Sudan. Jag har en klänning som i princip består av gasväv på mig. Svetten forsar och det enda ställe jag är riktigt nöjd värmemässigt är i havet. Jag klagar inte, men liiite svalare hade inte gjort mig något.

Sen var det tröttheten. Äta mat, sen går ögonen i kors. Att halvligga i soffan med fötterna på puffen funkar inte, utan det är sängläge som gäller. Här ligger jag nu och efter en tupplur lyssnar på staden utanför och på fotbollen på TVn. Ja, min TV visar fotboll idag, för jag har fint besök och deras önskningar får man också lyssna till.

Nu ska jag ta mig ut dit och se om det inte finns lite andra önskningar att uppfylla.

Hoppas att ni alla har en ljuvlig lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar