söndag 25 juli 2010

Familj

Varför är det här med familj så komplicerat? Varje år spenderar jag tid i sommarhuset där jag alltid ska umgås lagom mycket tid med båda mina systrar. Varje år kreverar jag på min ena syster, som har riktiga översittarfasoner för sig. Varje år tar jag på mig hantera-situationer-som-kommer-att-uppstå-manteln och åker hit. Just idag känner jag att det lika gärna kunde kvittat. Jag hade varit lika nöjd med en veckas semester tillsammans med Glitter. Samtidigt vet jag att när det är dags att åka hem kommer jag att sakna det.

Och hur jobbiga de än är så älskar jag dem. Bara lite mindre vissa dagar.

Nu ska jag gå och lära min systerdotter giraffmetoden. Den behöver hon kunna gentemot sina föräldrar. Det kommer att driva dem till vansinne, men det kommer att vara toppen för dottern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar