måndag 6 december 2010

6,5

Fortsätter med nummertemat. Idag har vi varit på BVC, en alltid lika spännande upplevelse. Jag tyckte att jag parerat alla eventualiteter. Mini hade ätit relativt nyligen, levererade på förmiddagen och var rätt utslagen. Vi promenerade dit i strålande solsken. Mini sov. Sov igenom hela ta av ytterkläderna och vi slog oss till ro och väntade på vår tur. Nöjt kunde jag lyssna på de andras skrikande barn. Mitt sussade så sött i min famn.

Så ser jag skiftningen. Ansiktet ändrar färg och kroppen spänns. Mini slår upp ögonen ungefär samtidigt som den omisskännliga doften registreras i näsan. Leverans!

Bara att ta väskan och hugga första bästa skötbord där i väntrummet. Då ger Mini hals. När Mini skriker är det INGEN som missar det. Det är då min mentala träning kommer väl till pass. Gulla med illvrålande unge samtidigt som jag torkar rumpan... ooops där tog våtservetterna slut!
Hepp, bara att utnyttja det som finns.

Mini lugnar sig lite, men vrålandet får ny kraft när det blir vår tur. Tjoho... BVC-kvinnan undrar om jag har mat med mig och ett snabbt beslut att ge Mini mat tas. Hon tar Mini och jag blandar mat.
"Har du ombyte med dig?" Undrar sköterskan, Mini har spytt som han aldrig spytt förut. Upp med nya kläder. Av med spy-kläderna. Allt under illvrål. Väga och mäta bebis. Vrål vrål vrål.

På med rena kläder. Vrål.

I med nappflaska. Tystnad. Ljuva tystnad.

BVC-sköterskan konstaterade att Mini har en speciell energi: "han är både stark och viljestark"

Jorå, vagnen går bra och Mini väger hela 6,5 kg.

2 kommentarer:

  1. Hahhahaa, förlåt att jag skrattar, men snacka om att du har fått en utvecklande prövning ;) undrar om det är dig han brås på..
    Det vänder så småningom, han kommer säkert bli företagsledare när han blir stor ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med livet innan liten - sitter och garvar ;0) Mini har en stark vilja! Och ingen ska få lov att undgå detta... ;0)

    SvaraRadera