fredag 31 december 2010

Hår

För ett tag sen konstaterade jag att så illa som mina naglar är nuförtiden har de aldrig tidigare varit. Jisses, vad de flagar sig och går sönder. Hopplöst. Jag som alltid haft lättskötta och härdiga naglar.

I min fåfänga tänkte jag att ja ja, det är sånt som kommer med att föda barn. Jag har i alla fall håret kvar. Jo men tjena. Min säng är helt fylld av mina mörka hårstrån. Så nu har jag ännu en form av inte känna sig så kul. Övervikt, nagelflagning, oklippt och håravfall.

Jag lovar mig själv att göra allt för att få tillbaka känslan av att jag är okej i nästa år. Till att börja med ska jag ta en dusch och göra mig lite mer nyårsredo. Lilla Bus har ägnat morgonen åt storleveranser och storcharmning av mamman. Nu ligger han i babygymet och verkar väldigt nöjd med tillvaron. Men så växer hans hår så att det knakar också!

Gott slut på er!

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år, fina Mamma Vilja!

    SvaraRadera
  2. Detsamma önskar jag dig Mamma Vilja och lilla Mini!! Må det nya året föra gott med sig :0)

    SvaraRadera