fredag 10 december 2010

Sovträ

Igår höll Mini på att driva mig till vansinne. Hur jag än försökte kom han inte till ro och kunde sova. Det kan ju vara okej, men lilla livet var ledsen och ville vara nära. HELA tiden. Livet blir lite komplicerat då.

På kvällen var det glögg med jobbet och Pyret höll sig vaken och mestadels nöjd. Trevligt var det.

Så åkte vi hem och Mini sov i vagnen.
"Nu kommer han sova länge" tänkte jag, men bedrog mig. Så jag bestämde mig för att genomföra operation sova. Bebisen var ju jättetrött.

På med pyjamas, gullegull och när bebbe börjar visa sig avslappnad på med speldosan och nästan sover ner i sängen. Sovande bebis, mamman lämnar rummet. Det går 5-10 minuter, sen upprörda skrik.

Upp med bebis (det gick inte att lugna honom på plats), gull gull, speldosa, säng. Sova. Skrika.

Så höll vi på. 4 ggr. Sen sov Mini. I 10 timmar!

Jag tror minsann att någon verkligen var trött och jag måste medge att jag verkligen gillar nya sova-länge-trenden. Ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar