måndag 3 oktober 2011

Blödigt

Jag har blivit känsligare sedan jag blev mamma. Många dagar är jag bara helt fascinerad över att Mini faktiskt finns och helt förundrad över hur jag kunde få en så fin unge.

Sen finns det dagar som är känsligare. När man är lite tröttare än vanligt och stora saker, som att Mini börjar på förskolan, händer.

Då kan det räcka med att se en medsyster åka till Danmark i SVT1. Eller att höra en donator säga att han donerar för att andra ska få glädjen att få leva med barn. Eller att läsa att en annan Femmis äggdonation faktiskt resulterat i ett barn.

Ni har väl inte missat Barn till varje pris på SVT1? Kvällens avsnitt där bl a genetiken ifrågasattes var bra. Det enda jag störde mig på var den oinsatta diskussionen huruvida man ska ha öppen eller anonym donator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar