torsdag 20 oktober 2011

En rekommendation och en inte

I kommentarerna till förra inlägget så kom Näsfridan upp. Jag vill ta det här tillfället i akt att rekommendera den å det varmaste. Visst ungen kommer att skrika. Visst låter det äckligt att typ suga ut snoret ur näsan på ungen, men oj, när trycket lättar och barnet plötsligt kan andas så är det värt det.

Jag vill också ta tillfället i akt att berätta att det är den äkta Näsfridan som ska inhandlas om något. Den som ser ut så här:



 Rekommenderas!

Däremot vill jag varna för den som i alla fall jag fick i en av kassarna på BB. Otri-Baby. Visst ser den ut att fungera bra och har samma princip, men filtren mina kära vänner gör att du kommer att betala multum för varje gång du snyter ditt barn. Sånt ogillas å det skarpaste. Dessutom är formen gjord så att du får in pipen längre in i näsan, vilket jag inte är helt övertygad om är bättre, utan snarare betydligt otäckare för barnet.
 










Rekommenderas INTE!

Bra så, nu vet ni det!

1 kommentar:

  1. Instämmer i rekommendationen! A är förkyld nu igen, senast var när han var runt 5 månader, men vad mycket starkare han blivit :) Det är lite slagsmål när det ska sugas, men det kommer ju ut! Vi båda slipper snorhissen, den stressande. Av den dissade produkten har jag ingen erfarenhet så kan varken bifalla eller protestera.

    Allt gott till er!

    SvaraRadera