onsdag 12 oktober 2011

Jobba


Ja, men här sitter jag då. Vid mitt matbord med prickig vaxduk på. Rosor i en vas som lyser fint mot mig. Radion skrålar i köket.

Idag har jag och Mini ätit frukost på förskolan. Mamman med dåligt samvete, för igår så var jag ute på vift och Mini med goda M, som tog väl hand om honom. Och så ska jag lämna tidigare än vanligt idag. Åh, vad jag försökte klämma in bus och gos på den där lilla stunden vi hade på morgonen. Utan att överföra stresskänsla.

Mini var som vanligt lätt att ha att göra med på förskolan och söta V tog bra hand om honom vid bordet. Skönt för mamma att få se. Sen var det tvätt som avslutades med ett bestämt pekfinger på mamma. Jag vill vara hos dig mamma! sa det fingret.

Oj, vilka kramar och vilket gos jag fick. Lilla hjärtat! Efter en stund tog lusten till leken över och mamman med det dåliga samvetet fick snällt gå hem för att göra det där jobbet som väntar. Trots att jag vet att han har det bra och är glad, så värker det i hela kroppen på mig. Min bebis! Jag vill aldrig jobba mer, jag vill bara vara med dig. Älska, gosa, busa och utvecklas med dig. Om jag bara visste hur jag kunde få göra det.

Nej, nu ska jag jobba, så att klockan snart snart blir två och jag får gå och hämta lille skrutt.

2 kommentarer:

  1. Vad fint du har det! Jag vet hur den är den där känslan i borjan (och jag minns verkligen hur pestigt det var att börja jobba...). Men fortare än du tror så kommer dagen att komma då det faktisk är lite skönt att få lämna den lille till ett ställe där han får stimulans och lek hela dagen, och du får chansen att dricka ditt kaffe i fred och kanske till och med få gå på toa med stängd dörr! :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tack! De orden fick det att kännas lite bättre.

    SvaraRadera