måndag 3 oktober 2011

Förskolan

Så har Mini börjat förskolan. Vi var på plats en timma tidigt, vilket visade sig vara lite av ett genidrag. Väl där fann han sig snart. Tog för sig. Kilade omkring. Det var trevligt. Jag gillar personalen och deras arbetssätt.

Efteråt gick vi till den öppna förskola som vi varit mest på. Köpte med oss en kanellängd, eftersom det blev lite av ett farväl. Mini var i sitt esse. Aktiv som få. Klappade händerna, skrattade, pekade, pratade och gick lite. Vi åt lunch med pedagogerna och när det var dags att gå, ja då kastade sig Mini runt Fs hals gav henne en stor kram och flera stora "pussar".

Sen sov han 2½ h i vagnen medan mamma gick och njöt i solen.

Väl hemma fick vi ätet, dammsuget och busat en massa. Jag älskar hans skratt som han bjuder mer och mer på. Glittret i ögonen. Och så rätt vad det är, mitt i ett busupptåg så tar han bestämt sikte och drar iväg. In bakom kudden där fjärrkontrollen finns. Fram med den. Trycka på knapparna. TVn går igång och där är det brittiska antikrundan. Som tydligen var precis vad Mini ville se för han blev som trollbunden. Pingu och Teletubbies, släng er i väggen!

Jag vet att jag har sagt det förut. Jag säger det igen. Det är en ljuvlig unge jag har.

2 kommentarer:

  1. Så skönt att första dagen är avklarad och att det gick så bra!

    SvaraRadera
  2. Det låter som om både du och Mini fick en bra start på förskolan. Härligt!

    SvaraRadera