torsdag 27 oktober 2011

Stylish

Det här med att vara föräldraledig sisådär ett år har sina nackdelar och fördelar såklart. Fördelen har varit att jag fått klä mig rätt bekvämt det här året. Ja, den delen av året jag faktiskt fått på mig kläder. Första månaderna var det lite si och så med det. Då var det mest en feature om kläderna var rena.

Jag har ett jobb där det är en fördel att åtminstone ha lite stil. I alla fall när man är hos kund, på hemmakontoret är det väl ingen som direkt bryr sig. I min fåfänga brukade jag tänka att jag i alla fall klädde mig lite bra när även när jag var på hemmakontoret.

Att börja jobba igen har därför haft vissa konsekvenser på min klädsel. Jag har handlat nya byxor och lite annat. Jag fixar åtminstone hjälpligt till håret var morgon. Men det finns ett område som ligger efter rejält.

Skorna...


De här bekväma raringarna är vad jag kilar runt tillvaron i. Som ni ser så orkar jag inte ens knyta och knyta upp dem utan liksom glider ner i dem när det är dags att lämna huset/dagis/skrivbordet. Då ska man veta att pre-graviditet gick jag i princip inte hemifrån utan klackar på 7 cm. Nu har jag så vansinnigt svårt att anamma de skorna igen och de här är vad jag har att tillgå. Jag går och tittar förstulet på skor i butikerna, men kommer mig inte för att köpa några. De kan väl aldrig bli lika bekväma som mina jympadojjor och inte lika snygga som mina högklackade raringar från förr.

Jag behöver hjälp. Inser att jag inte kan leva på det här viset. Tips på bekväma, prisvärda och SNYGGA skor mottages tacksamt.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar KAVATs skor. De kostar en hel del, men jag tror att jag kommer att använda mina i mååånga år. Klassiskt snygga och bekväma :)

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt denna sko - passar till byxor och kjol. Superskön att gå i - jag brukar ALDRIG ha klackar men denna sko har en bekväm klack... kostar i och för sig 1150 kr på Jerns men jag tror det är en mångmångmångårig investering.

    Gabor är ett sånt där ecco-liknande märke tror jag - de är iallafall så sköna att man kan prommenera runt i dem en hel dag utan några problem alls!


    http://www.nilsonshoes.com/Kvinna/Varumarken/Gabor?art=265465&c=SEK

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen. Fick skrämselhicka av priserna, men det är väl smålänningen i mig som talar. ;)

    SvaraRadera