tisdag 18 oktober 2011

Sov lille mansvalp

Idag har Mini varit en bebisterrorist. Jesus Amalia! Tjorvig unge, som trillade ner för trappan i trapphuset. Det gick bra, men oj vad hjärtat stannade på mig.

Min dag har varit kass. Jag har vid ett tillfälle stått med Mini på ena armen i ösregn och bråkat med en lastbilschaufför som tyckte att jag kunde vänta en halvtimme på att han skulle jobba klart. Jag blev så arg att jag rakt ut kallade honom "j-vla idiot!" Det funkade!

Nu bråkar Mini i sängen och vägrar komma till ro. Supertrött. Jag orkar inte gulla med honom mer. Han är bara jobbig. Trött, gnällig och vägrar vara stilla ens i min famn. Så nu gullar jag ner honom i sängen med jämna mellanrum medan jag frenetiskt försöker jaga huvudvärken på rymmen. Det projektet går sådär kan jag meddela.

Sov nu lille mansvalp, tyst och sov!!

3 kommentarer:

  1. Styrka till dig. Sådana dagar är det riktigt jobbigt att inte ha någon att växla lite med.

    SvaraRadera
  2. Ja fy för såna här dagar! Tack för styrkan.

    SvaraRadera
  3. Men vad är det med den här dagen!? A har också varit en speedad demon hela aftonen och vägrat låta sig nattas. Det är underbart när man säger saker man känner att det är läge för och märker att det faktiskt inte är så farligt! :) Tråkigt bara att det ska behöva sjunka till den nivån, att inte alla kan anstränga sig för att alla möten människor emellan ska flyta på på smidigaste vis!

    Vi är så himla bra, jag känner det idag speciellt. Andra tvåsamma gnäller och vi gör det själva! Visserligen också med gnäll, men vi gör det ändå himla bra!

    Bra att Mini inte slog sig allvarligt vid trillet och hoppas din värk är borta imorgon.

    Jag har läst ikapp massor i din blogg nu och vill kommentera en massa, du skriver om så bra och fina saker! Kanske kommer en kommentar då och då i efterskott, men jag känner att jag ännu inte har tiden... Jagar ännu sömnen..

    Många kramar!

    SvaraRadera