onsdag 17 november 2010

Bytes

Finnes:
8 veckors labil dramadrottning.
Intressen - mat, bada, skrika och eventuellt sova.
Specialegenskap – kan byta färg från normal till högröd på mindre än två sekunder. Pricksäker på skötbordet. Kan också vid speciella tillfället skjuta iväg ett charmerande leende.

Önskas:
Hund

Ibland, eller rätt ofta just nu faktiskt, så känns det som att jag har tagit mig vatten över huvudet när jag skaffade Mini. Var sitter ångraknappen? Tänk om jag inte räcker till. Det känns som att jag inte kommer att räcka till.

5 kommentarer:

  1. Men du! Klart du kommer räcka till! Du räcker säkert till en hund med om ett halvår. :)

    SvaraRadera
  2. Du räcker till.
    Du kommer att räcka till.
    Du är en bra mamma.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Min syster har sagt att de första tre månaderna ÄR jobbiga... Men eftersom du är Minis bästaste mamma så kommer du klara det galant!!
    kram

    SvaraRadera
  4. det coola med att vara mamma är att man MÅSTE räcka till. OCh att man då och då får känna att man inte gör det!
    Mänskligt liksom.

    Du klarar det. OCh belöningen för slitet, sömnlösheten och skrikfesterna är ju de där leendena, framstegen och den villkorslösa kärleken. <3

    Kram i massor, med en massa kärlek, styrka och fniss inbakat

    Sus

    SvaraRadera
  5. Klart du räcker till! Du är den bästa för Mini och han är den bäste för dig. Även om det inte känns så hela tiden... Men glöm inte att ta vara på dig själv också. Det är inte okej att behöva må hur dåligt som helst bara för att man är nybliven mamma. Vi har ju hormoner som både kan underlätta och göra det extra jobbigt.

    Återigen - jag är helt övertygad om att Mini har haft turen att få en fantastisk mamma!
    Många kramar till er båda.

    SvaraRadera