tisdag 2 november 2010

Kolik

Idag var vi på BVC. Föräldragruppens första möte. Vi pratade om allt möjligt och så kom vi in på skrik. Sköterskan beskrev vad som är skillnaden på vanligt magont och kolik. Hon avslutade med att vända sig till mig och så: det du beskriver är kolik.

Så Mini har kolik. Så skulle vi inte ha det. Mitt barn skulle må bra. Vi fick en burk mjölkproteinfri ersättning med oss hem.
Låt oss hoppas att det hjälper. Lilla Mini, jag vill ju att du ska må bra (och att jag ska få sova).

4 kommentarer:

  1. åh! Jag läste om akupunktur för bebisar med kolik! Det är absolut itne så läskigt som det låter, de får ett putt i vecket mellan tummen och pekfingret. Fanns på två ställen i Sverige, Sthlm och nån mer stans. Tydligen vanligare i Norge, och det kommer därifrån hit. När jag läste det så tänkte jag, det blir det ifall bambi får kolik.

    SvaraRadera
  2. Åååh lilla plutt... Hoppas att det blir bra snart! (kan inget om kolik, får läsa på lite)
    varma kramar itll er båda!

    SvaraRadera
  3. Usch då, stackars liten...och stackars mamma som inte får sova :)
    Hoppas att det ordnar sig snart!

    SvaraRadera