fredag 5 november 2010

Dammsugning

Kan inte ungen vakna snart så att jag slipper dammsuga?

Jag gillar det verkligen inte... Eller så lär jag helt enkelt upp Mini till att dammsuga. Alternativt syr en helkroppsdräkt av magictrasor till honom och rullar honom över golvet.

Det är i såna här stunder jag saknar att vara sambo. Mitt ex dammsög och diskade alltid. Samt rengjorde toaletten, så att jag slapp. Å andra sidan var det jag som dammtorkade, strök (nä inte så ofta) och putsade fönstren (en-två ggr per år). Visst var det en bra deal?

Å andra sidan började han knarka. Det var ju mindre bra förstås.

1 kommentar:

  1. Det räckte att kapitulera och ta fram dammsugaren, så vaknade Mini. Som nyss avfyrade ett gäng härliga leenden mot mig. Du är förlåten allt bebisen. Allt.

    SvaraRadera