lördag 6 november 2010

Framsteg eller

Alltså, jag jobbar hårt på att hitta strategier som får mitt och Minis liv att bli njutbart. Just nu upplever jag att det är lite mycket överlevnadsstrategi, jag vill njuta av min tillvaro och bebis, inte gå på knäna.

Nåväl, jag läser massor. Försöker hitta knep, råd, sanningar som kan hjälpa mig nå dit. Det sista jag läste var: mata barnet med jämna mellanrum under dagen. Så jag räknade ut att tretimmarsintervall borde göra Mini till en lycklig bebis.

Så imorse tankade jag på honom vid 8. Sen dess har han varit instabil. Sovit lite, men skrikit och fisit en hel del. Jag satte honom i selen och dammsög. Lagom klar till 11.

Nu kommer du att bli en lycklig bebis, tänkte jag och gjorde i ordning en flaska. Vad händer?

Bebis sover som en gris. Och här sitter jag som ett fån.

Men jag fick dammsuget. Ett mikroskopiskt steg för mänskligheten, ett enormt steg för mig.

3 kommentarer:

  1. Mini gör som Mini vill. Man kan inte kontrollera livet, livet blir som det blir. Det bästa är att ha en vision men vara flexibel och välkomna det livet bjuder, oavsett. ;) Du är duktig!!

    SvaraRadera
  2. När jag fick mittt första barn var det ingen som förberett mig på hur jobbig försa tiden var. Jag var upptiktigt chockad. Sen vid tre månader började det ske en förändring åt det bättre. När andra barnet kom var jag lite mer förberedd på de där första tre månaderna. Som även denna gång var jättejobbiga. När sen tredje barnet anlände räknade jag stenkallt med att det skulle vara tre jobbiga månader. Vilket det oxå var... Men nu visste jag ju att det skulle ske en ljusning så smånigom. För det gör det. Det vågar jag fakiskt lova!!

    SvaraRadera
  3. Första tiden är inte speciellt njutbar, inte om magen knorrar och spökar. Vi gav vår tjej bara ersättning och hon fick det alltid vid samma tidpunkt, 8 12 16 20 00 04 8 12 16 20 00 04... till slut så valde hon själv bort 00-målet och till slut 04 målet. Hon var nöjd med det och det kändes som vi fick en lugnare och mer njutbar tillvaro. Jag tycker du är superduktig som fixar allt det här nya på egen hand. Alla småttingar är olika och snart kommer ni hitta det som passar er bäst. :) Lycka till.

    Ps. Gillar inte Anna Wahlgrens metoder... jag är mer en Louise Hallin... henne gillar jag. Inte allt men det mesta.

    SvaraRadera