onsdag 24 november 2010

Snus

Mini min Mini,
Utanför fönstret dalar snön, huset är tyst förutom dina lätta snarkningar från korgen bredvid mig. Rummet är svart och dagen är nästan slut.

Nyss satt jag och tittade på ditt avslappnade ansikte. Det är så skönt att se dig sån efter många timmar med otröstlig gråt. Ikväll blev tom mormor frustrerad över maktlösheten. Vi försöker göra allt för att du ska ha det bra, men du bara gråter.

Jag kunde se hur smärta plågade dig även i sömnen och nu kan jag höra på din andhämtning att något plågar dig emellanåt.

Der gör så ont i mig. Jag önskar att jag kunde berätta för dig att det inte är något farligt. Eller ännu hellre, att jag kunde bära smärtan åt dig.

Allt jag vill är att du ska vara glad, harmonisk och lycklig. Lugn.
Som den känsla jag får av att se snön falla utanför vårt fönster.

Sov gott älskade lilla unge. Jag hoppas att morgondagen blir så mycket bättre än idag.

Din mamma

1 kommentar:

  1. Oh, fina rara du, jag förstår att det måste kännas svårt! Jag hoppas det går över och Mini får må bra!! Grattis vill jag säga till dig också!!

    SvaraRadera