måndag 22 november 2010

Förlåt

För snart ett år sedan tappade jag en god vän. Plötsligt upplevde jag att vi inte längre hade samma värderingar och prioriteringar. Efter en helg med bara anti-klimax (efter en tid av rätt mycket frustration) upptäckte jag att jag bad om ursäkt mot min magkänsla utan att få minsta respons tillbaka. Jag hade förväntat mig en ursäkt, men fick inget. Så mitt förtroende tog slut där. Som att separera utan att ens prata ut. Kanske läser hon här, det vet jag inget om idag.

Annars tycker jag att det är ett magiskt ord: förlåt
I helgen upplevde jag hur det faktiskt kan radera ut en konflikt och stärka relationen mellan de som ingår i den. Förlåt när det fungerar. När det är svårt och uppriktigt. När man tagit sig tid att se andra sidan och kanske inse sitt eget tillkortakommande.

Jag hoppas att jag kommer att lyckas lära Mini förlåtelsens konst. Både att ge och be om.

När bad du om ursäkt eller fick en senast?

2 kommentarer:

  1. Viktigt!! Jag har lärt mig genom åren och idag kan jag säga förlåt.

    SvaraRadera
  2. jag är under lärande. men det är svårt... man får kämpa.

    SvaraRadera