lördag 5 februari 2011

Lovebombning

Visst är det ett härligt ord? Kärleksbomba.
Det är vad Mini och jag pysslar med nuförtiden. Dåligt väder, förkylning och bortresta och sjuka vänner gör att vi i princip rör oss i vår egen lilla bubbla och det är så skönt. Jag tror inte att vi har haft det så här bra någonsin förut. Bara lunka på. Äta då, sova då, gosa och leka. Jag försöker inte bestämma tider eller bli frustrerad när han inte följer rutiner jag tror mig ha hittat. I stället bara njuter jag. Ligga på sängen och känna hur sömnen gör hans lilla kropp tung och avslappnad. Lyssna på ljudet av nappen som guppar, andetagen.

Heja på när han gör miniarmhävningar på mage och skratta när ögonen glittrar och det lilla ansiktet spricker upp i stora leenden.

Och inse att den här prestationsprinsessan lärt sig att andas på ett helt nytt sätt av en liten kille full av kärlek. En liten kärleksbomb.

4 kommentarer: