måndag 14 februari 2011

X

X-tra vågat. Det är en sak jag har hysteriskt svårt för. Det är att gå utanför lägenhetsdörren när Mini är ensam innanför. Även om han sover som en stock och har det bra.

Så jag försöker göra det i minsta möjliga mån. Hämta saker ur bilen på gatan när jag handlat, springa ner till källarförrådet, med pappersinsamlingen. Något jag trodde jag lätt skulle göra innan Mini kom var att tvätta när han sover. Jag har en babywatcher och allt, men jag har inte förmått mig. Mina tvättdagar är ett under av ineffektivitet och logistik.

Idag följde inte Mini alls sitt tids-schema, så när jag var redo för att baxa ner allt i tvättstugan, då ville Mini sova.

Så jag gjorde det. Jag riggade watchern och drog som en avlöning. Hjärtat i halsgropen och armarna fulla av tvätt. Mini?
Han snusade så gott så gott hela tiden. Ett stort steg för Mamma Vilja!

1 kommentar: