lördag 26 februari 2011

Rassel rossel

Lilla Bus mår mycket bättre idag. Tack och lov. Rasslig i halsen och nästan ingen röst, men ingen feber.

Så skönt. Vi ligger på sängen och vilar. Han sover på min arm och jag tittar på. Jag kan titta på i evigheter.

Mamma och jag går lite på varandra för tillfället, men det är kanske inte konstigt. Vi umgås ju rätt intensivt och blir kinkiga båda två när den andra inte gör saker på "rätt" sätt. Envisa som synden.
Som igår, när hon tog upp en lagd Mini. Jag blir irriterad, för visst är han gosigare där en stund, men sen en pina när han blir övertrött.

Och då är det bara jag som får ner honom i varv igen. Så Minifri tid blev sent sent igår.

Ikväll händer något nytt. Mamma är barnvakt och jag ska ut och käka!

Fantiserade om att ragga upp någon, men jag är så kass på det och så har jag Glitter, så det får vara. Det ska i alla fall bli skönt att vara ute, titta på folk och inte hela tiden vara medveten om Mini.

Tror ni att jag kommer att lyckas släppa honom mentalt?

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en jättefin kväll!

    SvaraRadera
  2. Åh ja du kommer ha dundertrevligt! Jag har förvånats själv över hur lätt det gått att släppa L ur tanken de (få) gånger jag varit iväg utan honom.
    Ha en härlig kväll o ragga lite tycker jag!

    SvaraRadera
  3. åh härligt att mini mår bättre.. jag och min mamma är lite i samma sits nu, jag ahr varit himla lättirriterad och då får jag så dåligt samvete. :(

    SvaraRadera