onsdag 2 maj 2012

Berg flyttar in

Jag har TVn på i bakgrunden och Carina Berg flyttar in hos Pernilla Wahlgren. Hon fnittrar och flamsar. De pratar. Hon är ensamstående 4-barnsmamma och hon säger "Det jobbiga är att fatta alla besluten själv" och jag känner igen mig.

Det är det jag tycker är jobbigast med att vara ensamstående. Allt ansvar.

Sen pratar de vidare. Viker bebiskläder som hennes yngsta inte använder längre. Och plötsligt så börjar Pernilla gråta. Hon gråter över att hon delar vårdnaden över Theo (som barnet heter) och att hon inte alltid är där med honom.

Det är inte mycket jag känner att hon och jag har gemensamt sådär på rak arm, men hade jag varit tvungen att lämna bort Mini varannan vecka hade jag också börjat gråta när jag pratar om det.

1 kommentar:

  1. En av de allra bästa sakerna med att vara ensam med sina barn! De är bara mina, alltid och på heltid!

    SvaraRadera