torsdag 3 maj 2012

Snutten

Jag borde gå upp. Dagen väntar och innan Mini vaknar måste jag vara jobbpresentabel. Men det är så skönt att ligga här och höra honom sova. Armen tryggt om snutten, som egentligen är en filt.

Snutten som plötsligt blivit så viktig att han kan tvärvägra att släppa den ifrån sig, trots att den är så stor att han emellanåt snavar på den. Nu har han lärt sig att samla ihop den i famnen när den är i vägen, så ofta kommer han knatandes med en stor filtboll i famnen.

Det är så gulligt. Opraktiskt, men gulligt. Mitt älskade barn. Snart vaknar du, en ny dag börjar och det är bäst mamman går upp och ser till att komma i ordning, så att hon inte missar en sekund av Minimys.

Ibland önskar jag att jag kunde byta plats med snutten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar