fredag 4 maj 2012

Himmel och helvete

Som ni vet har mitt liv varit kantat av jämmer och elände den här våren. Det är t o m mer elände än jag känner mig bekväm med att skriva här.

Ändå har jag sista två dagarna varit gladare än på länge länge. För mitt i allt som hänt så har jag också fått rätsida på vad jag vill på jobbet. Jag har verkligen haft lyxproblem där två bra kunder slåss om att få just mig in i deras projekt. I slutet av förra veckan insåg jag att hos den ena kunden har jag möjlighet att få göra massor av nya coola saker. Där får jag utvecklas! Och att de anpassar min tid så att mitt liv med Mini funkar är fantastiskt. Jag kommer att få en slitig men rolig höst. Jag har gärna mycket att göra så länge som det känns meningsfullt.

Dessutom har min sociala agenda har roliga aktiviteter inbokade. Först är det systerhelgen som börjar idag. Mina syorasystrar kommer hit i helgen. Jippi! Om två veckor firar jag Kristi Himmelsfärd med Mini och en av mina närmaste vänner på Öland. Roligt!
Jag agerar för att få det bättre. Små saker, som att ringa det där samtalet, testa outforskad mark och göra saker, lösa problem på Mamma Vilja-sätt. Det är underbart och livsviktigt för mig att slippa känna mig som ett offer.

I ett möte med en god vän, som befinner sig i barnlöshetsträsket, så blev något annat så tydligt. Hon har det där jag vill ha. En man som faktiskt är hennes stora kärlek och som älskar henne högt. De har den där relationen jag kan bli avundsjuk på. De är dessutom ekonomiskt trygga. Mitt i sorgen så är hon ändå trygg och lycklig över det hon faktiskt har. När det slog mig, slog det mig även hur lycklig jag är över det JAG har. Min fina lägenhet, mitt bra jobb och min nya chef, min underbara familj, mina fantastiska vänner, för att inte glömma den ljuvliga ungen som gör min tillvaro kaotisk men gudomligt rolig.

Jag är verkligen lyckligt lottad. Och i och med den känslan, glädjen som liksom spritter runt i maggropen, känns det som att Mamma Vilja är tillbaka. Pris ske gud!

Vad har du i ditt liv som får dig att må bra?

8 kommentarer:

  1. Fick känslan att skriva det samma. Men det är ju inte helt sant. Men nästan.
    Fick det där jobbet.
    Barnen som springer sig trötta i en alldeles för stor trädgård fylld med möjligheter.
    Faktumet att jag inte har något riktigt besvärligt som måste tas tag i.
    Att jag är frisk.

    Men som du säger så slås man ibland av vad man inte har.
    Skönt att du är tillbaka!
    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det låter ljuvligt Björn. Ha en fortsatt underbar dag du också och grattis till jobbet!

      Radera
  2. Min närmaste familj, speciellt sonen. Mina vänner irl och genom bloggen. Det är så fort gjort att glömma att livet i stort är väldigt bra. God helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är viktigt att minnas och fokusera på det som är bra.
      Du får ha en ljuvlig helg du också!

      Radera
  3. Min familj (speciellt barnen, men även mannen och föräldrarna) och att jag är frisk och har fått ett nytt spännande jobb där jag lär mig nya saker varje dag. Att solen lyser och våren spricker ut och att jag kan cykla till jobbet. Att jag kommer ut på en joggingrunda då och då och att jag träffar goa vänner ibland. Speciellt vår nystartade syjunta glädjer mig. Det finns mycket glädje i livet!

    Vilket härligt inlägg du skrivit. Skönt att du fått tillbaka livsglädjen och njuter av det du har. Ingen har ju allt, men alla har något (oftast ganska mycket) att vara glad över.

    SvaraRadera
  4. Det är väl häääärligt när de känslorna kommer!?! :) De kommer lite då och då till mig också och jag blir lika glad varje gång - då känner jag mig kär i livet! Jag omger mig med de mest fantastiska och underbara människor och det har verkligen kommit fram under min inseminationsresa - jag tror faktiskt inte att jag hade helt på det klara med hur många som bryr sig om mig och vill mig det absolut bästa här i livet innan dess. Sen är det ju snart dags för Pölsan att komma ut men det är känns mer som skräckblandad förtjusning. ;)

    Ha en hääääärlig helg!! Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera