onsdag 23 maj 2012

För mycket tid


Jag har för mycket tid. Jag har börjat irritera mig på att Minis leksaker är ÖVERALLT trots att han har sin babykorg att lägga dem i. En av mina bästa vänner tycker att jag borde ha inrett Minis rum för länge sedan. Nu har de planerna börjat ta form i Mamma Viljas huvud. En av anledningarna är att jag vill ha tillbaka mitt vardagsrum och slippa städa så förbaskat.

Nu har jag kommit på en bra lösning till Minis rum. Ni ser den ovan. Jag vet att det blå är lite konservativt, men vi har blå barnmöbler från min barndom och annan färg hade inneburit ommålning av dem och så aktiv är inte den här mamman.

Hur löser ni era förvaringsproblem? Har letat begagnat, men inte hittat något som är intressant.

4 kommentarer:

  1. Leksaker över allt kommer du ha i sådär 10 år till. Det är bara att skaffa pansarfötter som tål att trampa på legobitarna.

    SvaraRadera
  2. Fick en bokhylla som mina föräldrar inte ville ha längre (när lillan var 7 mån) Har varit perfekt att ha alla hennes pussel, byttor, böcker och verktyg mm i. Hon har kunnat plocka själv det hon vill ha. Har plastlådor till bilar å duplo, ibland har vi bara en gammal vällinglåda till förvaring. Ej snyggt men funktionellt i väntan på vad man ska fixa för permanent lösning :-). Gillar oxÅ begagnat bäst. Nu gillar 20 månaders hjälpredan att få städuppdrag så lådor/bokhylla e toppen. Var sak har sin plats.
    Tycker hyllan du hittat verkar toppen. Tar liten plats å går att plocka ut den låda man vill använda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gillar jag också och Mini älskar att städa upp efter sig, så jag tänker att det vore bra att ha möjligheten att faktiskt få göra det också. Vällinglådor använder vi också! :D

      Radera