söndag 27 maj 2012

Ljuvligt

Idag har vi haft det ljuvligt jag och min Mini. Han bjöd på sovmorgon, uppföljt av kaffe på sängen och fina kortet. Sen var det morgonmys, frukost och fix och trix och iväg till Ica Maxi och inköp inför veckan. Hem igen, lunch, kaos och så sömn. Jisses vad Mini har sovit i eftermiddag. Det var nog Femmispicnicen som tog ut honom. Det slutade med att jag efter lite övertalning av gode P också gick och satte mig. För att sluta på dynan ovanpå trälåren på balkongen och sovandes under filten. Så skönt. När Mini vaknade så tog vi lite mellis och sen ut på cykelutflykt. Åh det är så roligt när han glad pekar ut allt han ser. "Dääär, titta, däääääääääär!"

Och så pekar han på sadeln, "Mamma sitta"

Vi avslutade cykelturen på en lekplats där vi träffade en annan Femmis-mamma med son. Följt av en spontan hamburgarpicnic i Rönneholmsparken. Vid alldeles för sen tidpunkt. Men åh vad mysigt vi hade på gräset min lille son och jag.

Hem, bad, välling och i säng. Nu sitter jag trött i soffan och hör Mini sjunga i sängen trots att klockan passerat 21.

Enda smolket? Var är min fjärrkontroll. Försök tänka ut en ettårings logik där...

Jag skulle kunna se mina rekordskitiga golv som ett nederlag, men hey, de är skitiga imorgon också. Då kan jag ta ett tag med dem. Idag är det njuta som är melodin.

1 kommentar: