torsdag 31 maj 2012

Borta

Jag skulle egentligen fara runt som en virvelvind och städa just nu. Istället landade jag trött i soffan med datorn i knäet. Det är helt tyst i lägenheten. Nej, det är inte sant. Från sovrummet hör jag Mini sjunga på Broder Jakob, en av favoriterna för tillfället.
I normala fall hade jag nog slagit på TVn nu, men det kan jag inte. Eller jo, jag kan, men då måste jag lyfta från soffhörnet och det är alltför jobbigt.

Det råkar nämligen vara så att min fjärrkontroll är borta. BORTA. Den har varit borta i fyra dagar nu. Jag har letat överallt, men hittar ingen fjärr. Mini vägrar berätta var han har lagt det. Frustrationen är stor, men inte mycket jag kan göra åt det.

Och kanske är det lika bra att den är borta, för då får jag kanske energin snart. Den där som också är borta. Kanske får jag energin att städa som en virvelvind. Man kan ju alltid hoppas.

3 kommentarer:

  1. Kommer spontant att tänka på det här blogginlägget...

    http://fredrik.cafe.se/you-cant-bullshit-a-bullshitter/

    /Petra H (Femmis)

    SvaraRadera