fredag 15 oktober 2010

Debriefing

Igår tillbringade jag och min syster 30 minuter i telefon med barnmorskan som förlöste mig. Debriefing då det blev lite dramatiskt. Jag är glad över att ha fått lära mig att vara tyst mellan frågorna för det fick henne att berätta saker jag annars säkert inte fått veta. Och jag är glad över att ha fått chansen att gå igenom förlossningen med henne. Nu vet jag mer om varför det som hände hände och vissa frågor skulle hon återkomma om efter att hon tagit reda på korrekt svar av läkaren.

Nu känns allt lite bättre och nu har jag slutat börja gråta så snart jag tänker på den.

Jag är bara så tacksam över att kunna sitta på sängkanten och mata min friska ljuvliga unge.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att jag förstår hur du känner dig. Jag var med om urakut kejsarsnitt och minns tiden efter.

    Än idag, 5 år efter ser jag på henne och känner tacksamhet.

    Skönt att du mår lite bättre.

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra att du får hjälp att bearbeta! Kram!

    SvaraRadera