tisdag 12 oktober 2010

Mitt i natten-funderingar till Darwin

Varför har vi inte fler än två armar, när vi så uppenbart behöver det?
Varför kämpar vi alltid mot sömnen, när den är så skön? T o m 3 veckor gammal klipper med ögonlocken och tittar åt alla möjliga håll för att hålla sömnen borta.

Varför är vi så hjälplösa när vi föds?

Varför bajsar bebisar jätteladdningar mitt i natten?
Varför stämmer aldrig rutiner när vi tror vi börjar få kläm på dem?

Hur kan jag ena veckan tycka att jag har hysteriskt med kläder till Mini och nästa inte alls ha så att det räcker?

Varför är mitt barn hysteriskt klarvaket när jag bara vill sova?!!

1 kommentar:

  1. Om jag får lov att vara fräck mot stackars darwin - han var ju man! Var ju van vid att ha en kvinna bredvid sig som löste allt det där... ;0)

    SvaraRadera