måndag 25 oktober 2010

Värme

Jag borde sova. Vet att jag kommer att få ångra de extra vakna minutrarna.
Bredvid mig hör jag dig snusa i sömnen, gny lite. Kanske drömmer du något? Jag hoppas att det är något bra.

Nyss låg du i min famn och åt nattens första mål. Din lilla varma kropp låg tung i min famn och i dunklet förundrades jag över dina fina öron, som är så lika mina. Konstaterade att näsan är lik min. Tippen som min, med mina näsborrar. Betraktade din käke som metodiskt arbetade för att få i dig maten som magen så girigt kräver.

Jag kände din ljuvliga doft och när det var dags att rapa la jag dig mot min axel och under min hands smekningar över ryggen kände jag din perfekta kotrad. Ditt ludna lilla tunga huvud lutat mot mitt.

Och hela jag fylldes av sån stolthet över att du är min.
Aldrig hade jag anat att jag kunde älska någon så.

Godnatt mitt pyre. Älskade unge!

2 kommentarer: