torsdag 28 oktober 2010

Rekord

Idag har jag fått i mig en del av min frukost. Har duschat och klätt på mig INNAN klockan har blivit 10.

I och för sig är jag rätt trött och sliten i ryggen. Mini sover som en gris. Han hade skrik-kalas halva natten. Det är då det är tungt att vara mamma, men jag försöker att inte gå in i frustration utan istället tycka synd om honom och göra det jag kan för att han ska ha det bra.

Innan kände jag hela tiden att jag var en dålig mamma för att han skrek. Nu känner jag att jag är en så bra mamma jag kan vara. Jag vet ju att jag har bra förutsättningar för att vara det.

Nu ska jag dricka kaffe i lugn och ro. En lyx i en bebismammas tillvaro!

PS. Imorgon ska vi vara på BVC och gå på föräldragrupp kl 10. Önska mig lycka till med den manövern. DS.

2 kommentarer: