fredag 8 oktober 2010

Frustration

Jag trodde jag visste vad frustration var. Ni vet när måndagsmötet gör att man tappar lusten till jobbet. När kärleken inte går vägen. När mannen jag trodde jag skulle dela mitt liv med visade sig vara en knarkande lögnare.

När jag inte fick den utlovade löneförhöjningen tredje året i rad trots topp-prestationer. När en oengagerad säljare fick bonus för det jag sålt.

När familjen fortsätter att behandla mig som en fjortis trots att jag snart är fyrtio och har mängder med erfarenheter.

Ni vet, när saker inte är eller blir som man vill.

Det är en petitess mot den frustration man känner när ens tvåveckors bebis vrider sig i magsmärtor och man redan har gjort allt som står i ens makt att lindra det.
Utan något som helst resultat.

9 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner med dig. Den är jobbig den där instinkten vi har som gör att vi blir helt förstörda av att det lilla barnet är ledset och har ont. Hoppas ni får en ok natt och att lille skruttens onda snart går över.

    Kramar från mig.

    SvaraRadera
  2. Prova att massera hans mage med olivolja eller ge heltäckande bad (i alla fall täckande över magen)
    Bada funkade bäst för min bebis.

    Lycka till!
    kram

    SvaraRadera
  3. Testade badtipset. Ingen utdelning. Mini vrålade i högan sky genom hela badet.
    :-(

    SvaraRadera
  4. Åh Smulan! Fy vad jobbigt. Min systerdotter hade kolik, jag bar henne liggandes på min underarm, huvudet mot armvecket och fötterna mot handen, samtidigt strök jag henne långsamt över ryggen och rumpan, det fick de värsta kramperna att gå över.

    SvaraRadera
  5. -Lilla Mini då :-(

    Miniform har du säkert testat...

    Jag minns så väl när detta hände min flicka, höll på 1-2 veckor varje kväll mellan typ 19-22 skrek hon allt hon kunde.

    SvaraRadera
  6. Ååh lilla plutt!! Tänker på er och hoppas att det går över snart!! många kramar

    SvaraRadera
  7. Om inte Minifom funkar kan du också testa Sempers magdroppar - de finns på apoteket och du måste säga till för de står kallt. Dessa droppar är inte billiga, men bättre än Minifom och man behöver bara ge dem en gång per dygn. Lovisa hade en jobbig magperiod och vi testade dem och tyckte det blev bättre. Ett tag fick hon både magdropparna och minifom samtidigt - vi kollade med bvc och det var ok.

    Hoppas det blir bättre snart.

    Kram Pernilla W

    SvaraRadera
  8. Tack för tipsen. Både Minifom och Sempers magdroppar har inhandlats. Liksom Lemolac. Lemolac funkade inte. Mini blev vrålhungrig omgående på det. Minifom kan ge värre symptom första dygnen, så jag törs inte riktigt ge dem nu när jag är ensam med honom två dygn. Sempers magdroppar testar vi dock och håller tummarna för att det funkar. Testar även att öka mängden mat och att rapa honom riktigt ordentligt. Han äter som en utsvulten fånge varje gång han får mat. Ibland känns det som att han inte får nog.

    Nu är vi ensamma två dygn. Håll tummarna för att Mini kommer att må bra och jag ha förnuftet i behåll när min syster kommer på tisdag.

    SvaraRadera
  9. Men åh, lille vän.
    Hoppas det snart går över.

    SvaraRadera