onsdag 27 oktober 2010

Lite tråkigt?

Nu är jag ensam med Mini och vi har börjat hitta lite mönster i våra dagar. Eller tja, men i alla fall. Idag är det skitväder ute och jag har inte haft något planerat. Mini har haft lite ont i magen och hänger på min mage i selen. Det gör mig lite begränsad. Jag menar, man ställer sig inte och stryker tvätten med hans nakna fötter dinglandes på magen.

Så jag har lyckats fixa och trixa med en del annat och struntat i sånt som inte är så kul.

En sak jag har fixat är lite bilder på hur Mini har påverkat mitt hem. Håll tillgodo!


Alltid redo!


IKEAs små frottétrasor är chict placerade lite här och där.


Spjälsäng med mobil är på plats, men än så länge sover Mini i babykorgen på hjul. Praktiskt med mobil sovande unge än så länge!



Mitt sovrum skulle hållas babyfritt var det tänkt. Bara spjälsängen och inget annat. Stort skämt var det. Nu är jag omringad av babysaker och att ha skötbordet här inne är perfekt på nätterna. Den rosa sjalen är av fin silke, men Mini älskar den, så den får hänga kvar trots att den är i farozonen där.


Barnvagnen var ju tänkt att stå i källaren, men av någon märklig anledning så har den också hamnat i lägenheten. lakanen och täcket har kära mormor sytt. Superfina tycker både Mini och jag!


Vem kunde tro att man har ytterkläder hängades i hallen redan efter en månad, men Mini invaderar effektivt även de här krokarna.


När Mini har ont i magen får han åka bärsele. Som en helt ny accessoar för mamman!


Mini har ett hemgjort babygym. Här ligger han och sprallar ett par tre gånger om dagen. Upphetsade skrik följer spralliga ben och armrörelser.


Till sist, korgen. Mormor har fixat ett fint överdrag med en välriktad spya skickade det i tvätten och nu måste det strykas. Så nu kör vi korg au naturel ett tag.
Tittar man noga ser man världens sötaste pojke också. ;)

5 kommentarer:

  1. Trevligt att få gå på husesyn hos er!
    Och jag vet vad som matchar ytterkläderna ;-)

    SvaraRadera
  2. Lilla plutt!! Och vilka fina lakan!! Mormor är duktig!! (kan jag få låna henne sen?)

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint!! Mini passar in där!
    Längtar!!

    SvaraRadera
  4. Loba, det ser vi fram emot och tack!

    SMBC, tack till dig också!

    Jag vill Jag kan, jag är inte säker på att mormor skulle gå med på det, annars delar jag gärna med mig av det jag kan.

    Sus, Mini och jag längtar också!

    SvaraRadera