fredag 16 mars 2012

Förr och nu

Förr använde jag i princip alltid BH: "Ja, men då får jag snyggare silhuett i kläderna"
Nu: "Hmmm... jag kan nog gå till hemmakontoret utan, ingen som märker något där"

Förr: "Härligt med klackar, jag blir lång och snygg!"
Nu: "Varför har jag inga snygga skor att ta på mig?" Jo, för att alla har en sisådär 7 cm klack och jag VÄGRAR stolpa runt i det nu. Varför jag hade dille på dem vet jag inte. Jag är 173 cm lång, så jag är inte direkt kortrockad.

Förr: "Jag borde verkligen ta tag i det här med vikten"
Nu: "Mmm... vad härligt att ta tag i den här lilla 'volangen' och celluliter var väl skrattgropar för underlivet eller hur var det? "

Förr: "Jag vägar gå ut utan att ha blåst håret"
Nu: "Jag vägrar hålla på att trixa håret"

Förr: "Det är så trist att inte få vara speciell för någon"
Nu:

Får jag de allra kärleksfullaste blickarna och goaste benkramarna, dvs massor av kärlek dagligen.

Hur har ditt liv förändrats på sistone?

Trevlig fredag på er!

6 kommentarer:

  1. Mitt i prick! Precis så där är det, förr och nu. Och jag tycker nu är så himla mycket bättre, mer trivsamt, roligare, mer njutningsbart.
    Hoppas du och Mini får en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma!
      Och ja, visst är det mer njutningsbart.

      Radera
  2. Vilken härlig tillbakablick på livet! Prioriteringen förändras verkligen när man får barn.

    SvaraRadera