måndag 26 mars 2012

Skynda

Idag hade vi en massa på agendan Mini och jag. Men lilla Bus har hosta och förkylning. Ingen feber, men oj så hängig och mammig och svårt att sova, så vaccinationen blev det inget av. Istället fick han följa med och ta prov på mamma. Mycket samarbetsvillig kille jag har. Han charmade lagom mycket i väntrum och personal. Satt snällt i vagnen när mamma blev stucken. Var förundrad över alla bilar och lastbilar på sjukhusområdet. Pekade ut blommorna i rabatterna och pippifåglarna på gräsmattan.

När vi kom hem fick han titta på Bamse medan lunchen lagades. Mini ÄLSKAR Bamse. Hur kan man inte?

Jag känner att alla de där måstena liksom runnit av mig. Jag står där och skalar potatis och njuter av stunden. Då hör jag Skalman från filmen:

"Man får inte säga fula ord!"
"Men jag sa inte fula ord", svarar Bamse
"Jo, du sa skynda och det är ett fult ord."

Så rätt Skalman. Inget skynda här.

2 kommentarer: